Nisan 15, 2013

ah minel-aşk, morenica

"Sert pazularından birine 'ah minelaşk' ve diğerine de, 've minelgaraib' ibarelerini dövdürmüştü."
Puslu Kıtalar Atlası / İhsan Oktay Anar

"Ben cıgaramı yakarken usulca herifin ellerinin üstünde ve bileklerindeki koyu kurşuni dövmeleri süzmeye başladım. Bunlardan biri, yani sağ elinin baş parmağı ile şahadet parmağının arasındaki dövme ortasına sivri bir ok saplanmış bir yürek resmi idi. Ötekisi, yani sol elinin üstünden koluna doğru uzanan dövmede de eski harflerle şu yazı yazılıydı:
'Ah minel'aşk!'
Ve düzgünce bir sülüs hazı ile yazılmış olan bu yazının başındaki ahın gözlerinden yaşlar akıyordu."
Çingeneler / Osman Cemal Kaygılı

Bir tür karıştırma sonucu Özgür'ün "bu kitap bizde var"ıyla ertesi gün bahçede elimde tutuyor olduğum Çingeneler'i ne okudum ne de duydum. Hazır kitap bana gelmişken rastgele bir yerini okuma isteğine tutuldum. Aniden ve savruk bir biçimde yapılan şeylerleyim, tesadüflerle yeniden.

Mor Karbasi diyor ki "Morenica"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder