Haziran 22, 2012

Reha Erdem ve Yüzler

yeşim tozan         Zeki Demirkubuz filmlerindeki kapılardan bahsedilir. Aralık kalan kapılardan, aralanan kapılardan. Hatta -yanlış aktarmıyorumdur umarım- Demirkubuz filmleri için aralık bir kapıdan bakmak tabiri de kullanılır.
         Reha Erdem içinse benim gözüme fazlasıyla takılan bir "yüz" mevzusu var. A Ay'da Yekta'nın yüzündeki ifadenin izleyicide bıraktığı hisle yola çıkmıyorum, sadece simaya odaklanıyorum. Yekta'nın yüzündeki ifadeden fazlasıyla etkilenmiş biri olarak ne zaman bunu fark ettim bilemiyorum. Ayrıntılara önem vermekten çok farkındalık bu yaptığım. Yeşim Tozan, Elit İşcan, Türkü Turan. Yüzlerinde ortak bir şey var. Bir parça benzemek. Biraz dikkat ederseniz bir ortaklık olduğunu göreceksiniz. Burunlar mı alınlar mı derken ortak bir şey olduğuna kendimi iyice inandırıyorum. Bilemiyorum. Reha Erdem'in sevdiği, filmlerinde kullanmayı sevdiği bir tip bu -zannediyorum ki- ve haliyle içten gelen bir "bu olmalı"yla hareket ediyor.
Reha Erdem'e bir soru hakkım olsaydı, hayır, iki soru hakkım olsaydı, ikincisi bu konuda olurdu.

İlk soruysa. Rüyalarıma giren bu ilk sorunun cevabını alırsam hediye etmek istiyorum. Cevabı hiçbir sosyal medyada bulamadım. Cevabı tüm araştırmalarıma rağmen de bulamadım. Bir bulsam. Duy beni Reha Erdem cevaba ihtiyacım var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder